סידור לוח שש בש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מה יותר מהנה מטורניר שש בש בצהרי שבת חמימה? מה יותר כיף מלנסות לנצח את האבא הבלתי מנוצח או לשוחח עם חבר טוב תוך כדי זריקת הקוביות אל עבר הלוח? שש בש מזמן הפך למשחק הלאומי של ישראל, וישראלים רבים מבלים שעות עם האנשים שהם אוהבים (או סתם כאלה שמאתגרים אותם) כשהמטרה של כל צד היא להעביר את כל הכלים שלכם ל"בית" לפני שהיריב עושה זאת.

את לוחות השש בש האיכותיים ביותר – ורצוי שתרכשו אחד איכותי שיישאר איתכם לטווח הארוך – תוכלו למצוא באתר ג'נטלמן. מדובר בלוחות חזקים שעומדים בתקנים המחמירים ביותר. בנוסף לזה תוכלו לבחור ממגוון לוחות שש בעיצובים שונים.

האם כל זה חדש לכם? כי אם אתם לא יודעים לשחק שש בש, תשמחו לגלות שהחוקים הם פשוטים יחסית, וכל חבר או בן משפחה יוכל להעביר לכם שיעור קליל במשחק. אבל לפני שתלמדו את חוקי המשחק, יש משהו לא פחות חשוב שאתם צריכים לדעת: כיצד מסדרים את לוח השש בש. 

איך מסדרים את לוח השש בש ואיך משחקים?

במשחק משתתפים שני שחקנים שיושבים אחד מול השני וביניהם הלוח. המשחק כולל סך הכול 30 כלים על הלוח: 15 כלים שחורים ו-15 כלים לבנים. סידור לוח שש בש מתבצע על פני 24 משולשים הפרוסים על פני הלוח. בדרך כלל "הבסיס"  יהיה בצד ימין למטה של השחקן. המטרה של השחקן היא להעביר את כל הכלים בצבע שלו מרחבי הלוח אל הבסיס שלו, ולאחר מכן להוציא אותם. הצעדים אותם יוכל לבצע עם הכלים מתבססים על הטלת 2 קוביות שיציגו יחד את המספרים 2 עד 12. 

כך מסדרים את הכלים על הלוח: השחקן הראשון ימספר את העמודות מ-1 ל-24 מימין למטה עם כיוון השעון. בעמודה השישית יש לערום 5 כלים; בעמודה השמינית 3; בעמודה ה-13 עוד 5 כלים ובעמודה ה-24 שני כלים. השחקן שבצד השני צריך לסדר את כליו כתמונת מראה. עכשיו אפשר להתחיל לשחק.  

איך קובעים מי המנצח?

כאשר אחד השחקנים מוציא את כל הכלים שלו מהמשחק לפני היריב – הוא מוכרז כמנצח. כאשר הוא עושה זאת מבלי שהיריב יצליח להכניס את כל הכלים לבסיס שלו – זה נקרא ניצחון במרס. כאשר שחקן מצליח להוציא את כל הכלים שלו, כאשר ליריב יש עדיין כלים בבסיס היריב (כלומר של השחקן שהוציא את כל הכלים) – זה נקרא מרס טורקי.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז למתנות ממותגות

חברתנו היא מובילה בתחום מכירה והפקת מתנות ממותגות לכל סוגי האירועים והלקוחות. בן אם מדובר באירועים עסקיים (ערבי חברה, אירועי לקוחות, כנסים) ובין אם מדובר באירועים פרטיים - חברתנו תדאג לכם למתנות ייחודיות, מקוריות ויצירתיות עם מיתוג מיוחד שישמח כל אורח!

אז מה היה לנו בכתבה: